Bakgrund

onsdag 26 april 2017

Dopstol till Wilma

Hej kompisar,
nu var det ett tag sedan sist. Livet rullar på ungefär som vanligt. Våren gick fort, det kändes konstigt att tänka att om 1,5 månad är det sommarlov när man tittade ut genom fönstret idag. Vi hade blandat snö, hagel, regn och solsken. Aprilväder heter det tydligen :) Men nästa vecka blir det +16 istället och då ska vi passa på att vårstäda och plantera lite blommor. Jag målar era beställningar och försöker lära mig att bli en duktig och effektiv ögonfransförlängare.

I Dalarna har vi precis haft påsklov. Clara åkte till Umeå med sin farmor och där såg dom både renar och lodjur. Wilma var hemma och träffade kompisar och plöjde serier på Netflix. Tror dom båda mådde bra av en "semester" ifrån varann. Mitt påsklov avslutades tyvärr med att mobilen blev stulen och det var en historia i sig. Det jag saknar mest är alla bilder på barnen från 1,5 år tillbaka. Förutom det kände man sig lite lätt handikappad utan GPS, Swedbank, telefonnummer (insåg att jag inte kan ett enda nummer utantill), instagram, mobilt bank-id, inloggningar till mail och högskolor osv...

För övrigt har jag börjat studera på Högskolan i Kristianstad, läser Grafisk Design och tryck 7.5 p. Så när jag får en ledig stund försöker jag plugga lite. Just nu formger vi en grafisk manual till en fiktiv konsthall.

Bilderna är på en dopstol till en liten Wilma. Stolarna är väldigt populära just nu, ett tag var det bara doppallar som ni ville ha. Men stolarna är så söta! Handgjorda, rustika och tidlösa i utformningen så förhoppningsvis blir det en fin present och minne för barnet. Och en möbel att växa med. Det går även att beställa x antal stolar till barnrummet med andra ord eller bara barnets namn.

När du beställer dopstol så behöver jag barnets namn, vikt/längd, födelsedatum + ev klockslag, samt vad du vill ha på sitsen. En del väljer ett hjärta eller stjärna och andra vill ha en dikt, jag målar så som just du vill ha det. Den här kunden önskade dopdatumet på stolen också. Det går också att få en hälsning på baksidan, vem presenten kommer ifrån. Stolarna kostar 1 000:- exkl frakt 165:- Beställningar görs som vanligt till ljusarumidalarna@gmail.com. Den fina dikten på stolen nedan kommer ifrån Siv Andersson.

Kram/Veronica

PS Följ gärna ljusarumidalarna på instagram, där ser ni vad jag jobbar med, kanske är det din beställning <3 nbsp="" p="">






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad