Bakgrund

tisdag 8 februari 2011

Maileg





Som designer är jag lite känslig när det gäller formgivning av barnleksaker och böcker. Ändå känns som att ju skrikigare färger och desto mer högljutt desto bättre ska passa konsumenten bäst. Men i informationssamhället vi lever i nu så blir man så mätt i både öga och öra.

Några som går mot strömmen och följer det gamla härligt pastelliga med ljuva färger och former är danska Maileg. Att danskarna är bäst på formgivning är ju ingen nyhet. Kolla in våren och sommarens nyheter här.

Tyvärr tycker ju inte mina barn alltid som jag så vi har ett lekrum belamrat med Disney och batteridrivna leksaker så klart. Ibland vaknar jag på natten av att t ex en dockas potta har fått liv och spelar en liten trudelutt. Då önskar jag att jag levde för hundra år sedan och att mina barn lekte med kottar :)

Anita Jeram är också en av många barnboksillustratörer som jag beundrar. Så sött så hjärtat smälter.

Kram/Veronica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad