Bakgrund

torsdag 24 februari 2011

Jag fick ett brev...


Ibland händer det oväntade saker i vardagen. Igår låg det ett paket i min postlåda och i paketet låg ett brev och en bok.

Brevet kommer ifrån en vän som jag fått igenom bloggen. Och jag måste medge att jag blev förvånad och stum. Finns det människor som gör sådant här för varandra? Någon hade tagit sig tid att leta efter en speciell bok, fundera över vad som skulle passa, och sedan skickat den till mig tillsammans med ett långt och vackert brev.

Jag är övertygad om att sprider man vänlighet runtom sig – så får man tusenfalt tillbaka. Men jag trodde nog aldrig att jag själv skulle få ett brev på posten. Ett vänligt ord är som en vårdag, säger jag ofta till mig själv. I den här katastrofdrabbade verkligheten vi lever i. Med krig, bråk, våldtäkter, tortyr, mord och katastrofer – så blir nog världen en bättre plats – om vi hjälps åt. Räcker ut en hand till någon som behöver oss, eller bjuder på ett vänligt ord till någon vi möter.

Jag är imponerad av dig Ann-Britt, tänk om fler vore som du.

Kramar/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en rad, det gör mig så glad